Tuesday, October 28, 2008

Tawannya Si Lebah

aku bosan aku bosan
dengan lafaz kata yg sekadar penyedap perasaan
aku bukan tunggul bukan lurus bendul
nak tunggu kau bagai durian jatuh di atas pinggul
sakit sakit aku meraung
jatuh dalam gaung ketika bersembunyi dari siung
dalam kau si lebah membuat sarang
ada pulak yg lain senyum sambil datang
datang datang untuk merawan
tak ingin aku melawan
kerana aku tahu si bunga hadir bukan utk berlawan

gagah hebat si burung helang
mencari anak tersayang yg menghilang
tp ape kan daya aku lebah untuk meradang
meradang nasib psl seseorang
aku tahu, aku bukan bergaya
malah tidak hensem tambahnya
tp aku tak bodoh atau dungu mcm kau fikirkan
sbb aku jugak ade otak dan akal fikiran
kau igt kau gempak sbb kau mampu memperdayakan
tp kau tak fikir aku pnye belagak yg belum ditunjukkan

No comments: