Tuesday, November 18, 2008

Ini Dari Kawan Mu

aku terlelap dan terjaga
bahagia melihat di depan sana
gelak ketawa riang ade
semua kawan menyaut nama
berlari berlari berlari
sejam tidak sampai ke destinasi
ape masalah mata ini
atau ianya sekadar ilusi

puisi buat teman ku
puisi dari kawan mu

aku ini beban
lahir nya perkataan
dari seorang kawan
yg ddk berjauhan
jgn kamu mengusir aku
kerna diri ini perlukan kamu
segala cabang diluahkan aku
jadi lah pendengar baik diri kamu

puisi buat teman ku
puisi dari kawan mu

aku masih melihat
dengan hati yg tersirat
bg menghiburkan hati yg tidak disurat
satu kawan memanggil
katakan pergi hati yg degil
sudah aku tahu lepas ini menggigil
sahutan ibu dengar panggil
hati kata taknak
tp perasaan utk kawan membenak
lepak lepak anak
untuk masa sementara subuh teriak

puisi buat teman ku
puisi buat kawan mu

kawan kawan kawan
datang lah meneman
seorang kawan ingin luahkan
masalah peribadi dlm kehidupan
kawan kawan kawan
kata nantilah teman
tidak penting utk satu perkataan
cuma tergurisnya ini nama perasaan

puisi buat teman ku
bukan lahir dari otak mu

1 comment:

twinkle_star said...

hargai nlah teman2 anda..
coz ia sgt berharga..
sggh la blog sye...