Thursday, November 13, 2008

Sekadar Permulaan

Menyesal aku tak sudah.
Mengingatkan diri ini yg membasah.
Basah basah rahsia drpd kawan.
Yg aku anggap selama ini, dialah segala teman

Aku yg bodoh lg hina
Terperangkap dgn bermacam rahsia
Wahai teman yg aku puja
Maafkan lah diri ini yg sungguh berdosa

Aku anggap dah mcm adik beradik
Tapi semua cerita aku lapik
Aku keliru mendengar berbagai kata
Dgn org yg lahirnya dr darah yg sama

Puisiku ini jujur dan ikhlas dari hati
Buat seorang teman di istana kayangan yg melekat di hati
Sumpah demi tuhan aku tak ingin berahsia
Tp bagaimana setan menghasut utk berdiam sahaja

Muka senyum manja, hati berduka lara
Aku tahu kau masih tak percaya
dan rase ingin membenci tambah nya
Mendapat rakan seperti ku ini yg sunggug babi perangainya

Ini bukan terakhir wahai kawan
Cuma kemaafan yg aku pinta dalam satu tapak permulaan.

No comments: