Tuesday, December 2, 2008

SENYUM MURAM

bangun dari tidur
melihat sinar cahaya
bangun dari tidur
aku pun merana
bangun dari tidur
sekali lg aku sengsara
bg mengharungi
mimpi yg misteri
bg mengharungi
hidup yg tdak ada erti

aku sekadar manusia
tp dugaan yg selalu diterima
tp mengapa, tp mengapa
dan terus aku bertanya kan mengapa
ak tak minta semua ini
aku juga belum sedia utk mengharungi
aku juga tidak dilatih utk kuat
supaya redha atas segala bencana ini

burung itu terbang bebas di udara
kanak kanak bermain air dengan manja
aku memetik gitar dengan bosan nya
sekali lagi dan mungkin tidak akan berhenti
utk seketika atau juga selamanya dlm hidup ini
aku akan sentiasa mengharungi
pelbagai dugaan, pelbagai rintangan
datang dari daging yg sama
datang dari darah yg mengalir bukan dari badan yg sama

sekali lagi dan mungkin takkan berhenti
aku bukan anak mithali malah bukan anak harapan tinggi
mengharapkan dan berdoa dari tuhan
elakkan segala duka dan lara
supaya dapat menikmati ape itu gembira
merasakan segala perkataan bahagia
tanpa mulut itu mencaci
atau pun hilang perkatan utk dimaki

No comments: