Friday, June 19, 2009

Pria Idaman

matahari terbit di pagi
harikabus masih menebali di pagi hari
lantas pantas aku bangun mendiamkan diri
mengingat akan apa yang bakal terjadi

aku di sini memikirkan kamu
aku berusaha untuk menobat kamu, menjulang kamu
aku bukan sekadar cinta hanya dari pandangan luar mu
aku ini sangat perlukan kasih mu sangat membutuhi cinta kamu

lahir seorang juwita menjadi rebutan pria idaman
kelahiran kamu itu tidak diuji dengan pelbagai ujian
kamu cantik sudah memadai dari setiap pandangan
aku sanggup untuk hilang walau seorang kawan

di saat kamu ditimpa bala dahulu
aku disitu mengangkat kamu
disaat waktu kamu terbaring
aku disitu bangun lalu membimbing kamu
disaat waktu kamu terjatuh dari tidur
aku masih disitu untuk membangunkan kamu walau dengan pelbagai cara sekalipun

dari segala apa yang aku bantui kamu
lahir perasaan sayang tanpa batas hanya untuk kamu
aku menolak segala rintangan dihadapan itu untuk memenangi kamu
walaupun dicaci pelbagai makna terhadap diri ku

kemenangan cinta ini membutakan aku wahai pemaisuri
kamu mentitahkan aku sebagai raja misteri
pemaisuri makin giat memberikan segala memori
tapi ia dihancurkan setelah pemaisuri sudah menjumpai pria idaman hati

No comments: